| |
Internet is in feite niets anders dan een bijzondere vorm
van een informatiedistributie-techniek. Binnen afzienbare tijd zal het
overgrote deel van de nederlandse gezinnen een internet-aansluiting
hebben. Internet vervangt een gedeelte de andere informatiekanalen als
krant en TV. De gemiddelde internet gebruiker kijkt een uur per dag minder
TV.
Ongetwijfeld zal internet de komende jaren een zeer grote invloed op de detailhandel hebben. Er komt voor u als gevestigde detaillist een nieuwe uitdaging om gebruik te gaan maken van deze nieuwe technieken, die de manier van zaken doen fundamenteel zullen gaan veranderen. | |
De
globale marketing die u tot nu toe met advertenties en folders bedreef,
zal vervangen worden door een-op-een marketing. Nieuwe database technieken
herkennen elke consument en zal deze consument een persoonlijk assortiment
laten zien dat is afgestemd op zijn smaak. Ook het adverteren zal via internet gebeuren. Nu al hebben de digitale dagbladen op internet een groot aantal bezoekers. Plaatst u daarop advertenties, dan zitten de klanten met een klik daarop op uw internetsite. Denk ook eens aan internet-bedrijven-gidsen als De Gouden Gids en Scoot, waarmee de consument met een klik op uw naam op uw internetsite zit. |
|
Als reclamemedium is internet heel erg goedkoop en heeft
veel voordelen. U bent niet meer gebonden aan tijd of ruimte, U bent op
een flexibele wijze interactief met de klant bezig. Internet als
reclame-medium kan op fenomenale wijze uw winkelverkoop stimuleren.
Bovendien geeft het u een modern en vooruitstrevend imago. U kunt extra
service gaan bieden door producten te reserveren. Bovendien kunt u via
internet een eigen klantendatabase opbouwen met de persoonlijke
smaakgegevens van de klanten. E-Commerce |